Monday 19 January 2009

Αγαπητέ Δημήτρη, καθάρισε!

Αγαπητέ Δημήτρη,


Πάλι ρεζίλι γίναμε. Για πολλά. Μας φεύγουν βαρυποινίτες και μας ξανάρχονται σοφότεροι (και πλουσιότεροι άραγε;) αλλά μας φεύγουν κι’ άλλα όπως εγκύκλιοι, δακρυγόνα και άλλα πολλά.


Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ψηλότερο δείκτη ευφυίας απ’ αυτόν της πατάτας για να αντιληφθεί ότι στην αστυνομία, στα δημόσια έργα, στα κτηματολόγια, στα υπουργεία στους ημικρατικούς οργανισμούς και γενικά σ’ όλους τους δημόσιους και ημιδημόσιους οργανισμούς είναι πολλοί που είτε χρηματίζονται είτε χρησιμοποιούν τη θέση τους στο δημόσιο για όφελος των ιδίων, της οικογένειάς τους και των κολλητών τους. Και πως οι περισσότεροι απ’ αυτούς που αποτελούν το εκπληκτικό 38% (περίπου) του πληθυσμού που εργοδοτείται από το κράτος θεωρούν την υπηρεσία τους τσιφλίκι δικό τους.


Ήταν πάντα γνωστό ότι κράτη και κυβερνήσεις ανά την υφήλιο, μετέρχονται πολλές φορές ανόμων μεθόδων για εξυπηρέτηση, όπως είναι πάντοτε ο ισχυρισμός τους, του δημόσιου συμφέροντος. Αλλά εμείς, εδώ στην νήσο των αγίων, όλα αυτά τα κάνουμε κι’ ας μην έχουμε γίνει καλά-καλά κράτος ακόμα. Τί κράτος, που οι περισσότεροι πολιτικοί και δημόσιοι λειτουργοί είναι ακόμα μαθητευόμενοι. Κυβερνήσεις όμως είχαμε και έχουμε με την διαφορά πως καμία από αυτές (ναι, καμία) από της ιδρύσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας μέχρι σήμερα, δεν κατάλαβαν τον ρόλο τους που είναι η χρηστή διοίκηση σ’ ένα κράτος δικαίου που ποιεί και δίκαια για όλους του τους πολίτες.


Αστυνόμοι αγοράζουν και πουλούν ναρκωτικά για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος. Διευθυντές αναθέτουν έργα με στημένες και απυρόβλητες προσφορές και παίρνουν χοντρές μίζες. Νυν και πρώην υψηλόβαθμοι δημόσιο υπάλληλοι έχουν γίνει ντηβέλοπερς αφού χρησιμοποίησαν πληροφορίες ή έκαμαν ρουσφέτια με το αζημίωτο. Και άλλα πολλά.


Τι χρειαζόταν τώρα η εγκύκλιος που εξέδωσε ο υπουργός παιδείας; Και αν ακόμα όσα έγραψε είναι ορθά γιατί έπρεπε να τα πει τώρα; Αν αφορμή ήταν η ονομαστική γιορτή του Μακαρίου, πού κολλά η εγκύκλιος; Δεν βλέπω κανένα λόγο εκτός κι’ αν είναι διεργασία που εμπίπτει σ’ έναν ευρύτερο σχεδιασμό πολιτικής που μόνο εσύ ξέρεις. Και δίνεται έτσι έναυσμα για κάθε λογής συζητήσεων σε επίπεδο πολιτικών κομμάτων και άλλων πολιτικοποιημένων φορέων που καταντά γελοία αλλά και ζημιογόνα. Η ιστορία δεν γράφεται ούτε από πολιτικούς ούτε από επιστήμονες. Η ιστορία είναι εκεί και την αφηγούνται τα γεγονότα.


Θέλω να πιστεύω πως κάνεις καλά την δουλειά σου μέσα στις υπάρχουσες συντεταγμένες, όσον αφορά στις συνομιλίες με τους τουρκοκύπριους και περιμένω κάποια μέρα να μας πεις πως φθάσαμε σε συμφωνία και να μας πείσεις κιόλας ότι είναι συμφωνία που συμφέρει όλους. Αλλά να δεις και την δημόσια διακυβέρνηση. Να καθαρίσεις επιτέλους τον στάβλο του αυγείου. Καταλαβαίνω, βέβαια ότι κι’ εσύ φοβάσαι να αντιμετωπίσεις τα πλοκάμια της κυβερνητικής μηχανής γιατί έτσι σου λένε οι σύμβουλοί σου. Μπορείς να με πείσεις πως έχω άδικο; Θα χαρώ και μαζί μου θα χαρούν πολλοί που δεν τους αρέσει να βλέπουν την σαπίλα.


Οι κυβερνώντες έρχονται και φεύγουν (καμία ομοιότης, παρακαλώ, με τον πηγαιμό και ερχομό του βαρυποινίτη) και γρήγορα ξεχνιούνται. Αν θέλεις να σε θυμούνται και να σ’ ευγνωμονούν, καθάρισε αυτό τον στάβλο. Γράψε την δική σου ιστορία, μπορείς!


ΥΓ. – Αν σε προβληματίζει το πως θα καθαρίζεις, δες πιο κάτω την συνταγή για να φτιάξεις μόνος σου μια καλή σαρκά, όπως την περιγράφει ο φίλος Aceras Anthropophorum σε σχόλιο του στο μπλόκ της Δοκησίσοφης, στου οποίου την επιείκεια ελπίζω για την χωρίς έγκριση αντιγραφή.


1. Πάεις σε έναν τραχώνιν τζιαι συνάεις 6 ρίζες μαζιά. (sarcopoterium spinosum). Έχει που πιάννουν θρουμπιά αντίς μαζιά αλλά παρόλον που μυρίζουν δεν είναι το ίδιον κατάλληλα. Χρειάζεσαι τσάππαν για να τα ξιριζώσεις. Δεν χρειάζεται να φκάλεις τέλλια όλον το φυτόν, αφήννεις το μισόν για να πολίσει τζιαι σε 3-4 χρόνια να ξαναγίνει όπως ήταν.

2. Βρίσκεις έναν ξύλον διαμέτρου περίπου 2 πόντους με διχάλιν στην νάκραν. Κόφκεις το τζιαι καθαρίζεις το που τα κλωνούθκια για να αποτελέσει το σαρόξυλον.

3. Πιάννεις ττέλλιν φτανόν τζιαι βάλλεις τα μισά μαζιά πρώτα, μετά το διχάλιν του σαρόξυλου τζιαι μετά τα άλλα μισά πατώντας τα (να φορείς ποήνες να μεν σε τσιμπήσουν). Δίννεις τα μαζιά όσον πιό σφιχτά πας το διχάλιν περνώντας το ττέλλιν πολλές φορές πουκάτω, πουπάνω ώστε τα μαζιά να γινούν έναν σώμαν με το σαρόξυλον.

4. Πιάννεις έναν ρότσον τζιαι τσιλλάς τα δρουμπιά για 2-3 εφτομάδες να μείνουν πιττακωτά.

Η μαζοσαρκά σου είναι έτοιμη. Πιάννεις την τζιαι σαρίζεις όλες τες τσιλλάρες που σου αφήννουν διάφορες όρνιθες τζιαι πετεινάρκα.



13 comments:

stalamatia said...

Με τα μαζιά αθθυμούμε που εσαρίζαν τζιαι ταις μάντρες.Επίσης καθαρίζει πολλά καλά τζιαι ο κόπανος(είναι ξύλο χοντρό που εφακκούσαν των πατανίων και ότι άλλο χοντρόν ύφασμα, συνήθως στρωσίδια τα οποία πρώτα τα μουσκεύανε.
Στη Κύπρο καθαρίστε με τα μαζιά στην Ελλάδα θα πάρουμε τον κόπανο να διώξουμε τους κόπανους.

dokisisofi said...

Στα περί του αχρείαστου της εγκυκλίου συμφωνώ απόλυτα.
Όσον αφορά την τεχνική του Ακέρας, αυτή αφορούσε μετριασμό σχολίων, ΄και συ σ'αυτό αναφέρεσαι;

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous said...

Σταλαματιά, καλή η σαρκά και ο κόπανος αλλά φοβάμαι πως χρειάζεται και κατι άλλο για να ξεφορτωθούμε τους κόπανους.

Δοκ, αναφέρομαι στις ακαθαρσίες που μπορείς να ξεφορτωθείς με μια σαρκά. Όταν βεβαίως, αυτός/ή που την χρησιμποιά ξέρει πως να το κάνει.

dokisisofi said...

δλδ?

Lexi_penitas said...

Αρκετά χρόνια δεν ζήσαμε μαθαίνονταςς μονο τη μισή αλήθεια καθαριστή κακαμούτσουνων; Δεν μπορώ να αντιληφθώ πως μπορούμε να αρνούμαστε την προσέγγισης της αλήθειας προκειμένου να αποφύγουμε οπως λες "ζημιογόνες" συζητήσεις

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous said...

Δοκ, όπως το είπα: παίρνεις την σαρκά και καθαρίζεις τον τόπο απο τους κακομούτσουνους!

Λεξηπένητα, καμία αντίρρηση, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου πως πρέπει να λέγεται και να μαθευτεί όλη η αλήθεια. Για το άκαιρο της εγκυκλίου μίλησα μόνο. Βέβαια, θα μου πείς, απο κάπου πρέπει να αρχίζει κανείς. Ε, ναι, αλλά χρειάζεται και λίγο τακτ!

Aceras Anthropophorum said...

ότι τζιαι να πει ο υπουργός θα έχει φασαρίες διότι δεν τον εδιόρισεν ο εθνικός κορμός. Είναι ο πρώτος, τζιαι ίσως η πρώτη ήττα του εθνικισμού στην Κύπρο. Η δεύτερη θα είναι αν συνάξουν τους ηλήθιους που εσπάσαν τα αυτοκίνητα των τουρτζιών τζιαι κάτσουν τους μέσα. Θα είναι η πρώτη φορά που κάποιος κάμνει κακό σε τουρκοκύπριο τζιαι πληρώννει κάτι. Έστω τζιαι μιαν ημέραν κράτηση, έστω τζιαι έναν σελίνι πρόστιμο. Αν δεν γινεί αυτό, τζιαι λύση να υπάρξει τα την ιττουμπάρει το Αποέλ.

dokisisofi said...

στην περίπτωση του Δημήτρη ποιά είναι η σαρκά τζιαι ποιοί οι κακομούτσουνοι;

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous said...

Aceras, κι' εγώ αναμένω να γίνει κάτι διαφορετικό και προς την κατεύθυνση που δείχνεις.

Δοκ, ξαναδιάβασε την δεύτερη παράγραφο.

dokisisofi said...
This comment has been removed by the author.
dokisisofi said...

Στα πλαίσια της επιχείρησης σκούπα, προτείνεις και το ξήλωμα του υπουργού παιδείας? ( συμπέρασμα απορρέον εκ της πέμπτης παραγράφου με φόντο την δεύτερη). Σωστά σε πιάνω?

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous said...

Δοκ, δεν έχω καμία συμπάθεια για τον υπ. παιδείας, μάλιστα τον βρίσκω πολύ λίγο για το πόστο. Θα ήθελα βέβαια να δω μεταρρυθμίσεις στην παιδεία. Η σαρκά πιστεύω χρειάζεται όχι τόσον για πολιτικούς προϊστάμενους υπουργείων που ούτως ή άλλως έρχονται και παρέρχονται αλλά γι' αυτούς τους καρεκλοκένταυρους δημοσίους "λειτουργούς" που κινούν νήματα προς ίδιον όφελος.

Aceras Anthropophorum said...

Αυτούς που λαλείς φίλε δεν μπορεί να τους καθαρίσει ούτε ο πρόεδρος ούτε κανένας. Το σύνταγμαν δεν διά έτσι εξουσίες. Αυτόν που κάμνουν οι υπουργοί του ακέλ για να γίνεται κάπως η δουλειά τους είναι να πιάννουν ειδικούς συνεργάτες για να μεν έχουν μόνον διευθυντές που τους μποϋκοτάρουν. Τζιαι για αυτόν κατηγορούνται ότι κάμνουν ρουσφέττι. Στην Κύπρον δεν είναι η κυβέρνηση που κυβερνά. Είναι οι κυβερνητικοί.