Όταν ο μέσος όρος βαθμολογίας στις εξετάσεις των νέων ελληνικών είναι γύρω στο 9.5 σημαίνει ότι το επίπεδο μόρφωσης, τουλάχιστον όσον άφορά τη γλώσσα μας, είναι πολύ χαμηλό, κατ’ ακρίβεια, κάτω από την βάση. Δεν είναι δύσκολο να το διαπιστώσει αυτό κάποιος που γνωρίζει ελληνικά όταν ακούει καθημερινές συνομιλίες στον τόπο μας. Το φτωχό λεξιλόγιο, η λανθασμένη σύνταξη και η έλλειψη φαντασίας και κριτικής σκέψης, είναι πολύ εμφανή.
Είναι γι αυτό που θεωρώ ατυχείς τις αντιδράσεις στην απόφαση του πανεπιστημίου να δέχεται και αριθμό φοιτητών με άλλα κριτήρια με την αιτιολογία ότι κινδυνεύει η γλώσσα μας.
Από τον τρόπο που λειτουργεί η παιδεία μας είναι που κινδυνεύει η γλώσσα και από την ανεπάρκεια των λειτουργών της.
17 comments:
συνειρμικά συνδέω τις προηγούμενες αναρτήσεις σου με αυτήν...
κότες μας θέλουν και όχι νυχτοπουλια να κοιμόμαστε όταν οι φαύλοι δρουν
γι αυτο 9.5 είναι καλός μέσος όρος
εκει... ότι πάει πάνω από τη "βάση" του κόβουμε το κεφάλι...
συνειρμικά συνδέω τις προηγούμενες αναρτήσεις σου με αυτήν...
κότες μας θέλουν και όχι νυχτοπουλια να κοιμόμαστε όταν οι φαύλοι δρουν
γι αυτο 9.5 είναι καλός μέσος όρος
εκει... ότι πάει πάνω από τη "βάση" του κόβουμε το κεφάλι...
Με πουλλαόφωνο τρόπο : "Μα τι λαλείς;"
Τζιαι ύστερα ξεσκίζουν το κώλο τους για τα GCE. Αλλού τα κακαρίσματα κι' αλλού γεννάν οι κότες.
Πάντως... οι καθηγητές και δασκάλοι προβλέπω ότι θα... "πιαν τον πούλλο"... ουπς!
Μεν φοάσαι και εν το "Πανεπιστήμιο" Κύπρου που θα πιάει τον πούλλο που ακόμα που το αυκό εν εφκήκε τζε νομίζει εν το χαρβαρντ να κάμνει ο,τι θέλει!
τζε εν δααααασκαλοι οι δασκαααααλοι!
Έχει ευθύνη η Σύγκλητος, γιατί με τη μονομερή απόφασή της, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.
Τι κατάφερε;
Με τα μέτρα που πήρε η ΟΕΛΜΕΚ τώρα,
πάει περίπατο η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Αλλού την τρώει τζιαι αλλού κνίθεται η Οέλμεκ. Η Κύπρος θα εν η μόνη χώρα της Ευρώπης της οποίας η συντήρηση εκπηγάζει που τους δασκάλους της. Επέρασεν βέβαια τζιαι η Ευρώπη που τζιειαμαί. Τον δέκατον έννατον τζιαι μέχρι τα μέσα του εικοστού αιώνα όμως.
Αυτή η χώρα δεν σώζεται με τίποτα. Τουλάχιστον για που τες γεναιές που την κυριαρχούν σήμερα.
Τζιαι το κακόν που η Ευρώπη μας επιβάλλει μόνον νόμους πως να ρυπαίνουμε λλιόττερον τζιαι πως να παράγουμεν αγγούρκα ίσια. Για την εκπαίδευσην τίποτα.
@ Eva Neocleous
Με έτσι ερειστικές και προκλητικές αντιδράσεις της Οέλμεκ, όχι μόνο στο θέμα των GCE τώρα, σε ποιά εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να ελπίζουμε; Πραγματικά πιστεύουμε ότι άτομα με τέτοιες συμπεριφορές κ αντιλήψεις έχουν διάθεση για συμβολή στην ε.μεταρρύθμιση; Μας έχουν κουράσει, έχουν αυτοκηρυχθεί σε σταυροφόρους της παδείας, όπου συμφέρει βεβαίως, και νομίζουν ότι ειναι όλα είναι αμπελοχώραφα τους
Θα υποτιμούσα την νοημοσύνη μου αν θεωρούσα οτι με την εκπαιδευτική μεταρύθμηση το 9.5 θα γίνει 13,15 ή 19.Το να λέω πάλι ότι ο μέσος Κύπριος έχει γλωσσικά πρόβλιματα και ως εκ τούτου έλλειψη φαντασίας και κριτικής σκέψης είναι τραγικό και εξωπραγατικό.Το οτι υπάρχει πρόβλιμα έκφρασης στη νεοελληνική δεν συναπάγεται και πρόβλιματα νοημοσήνης.Το ότι άλλη γλώσσα μιλούμε στη καθημερινότητα μας και άλλη μαθαίνουμε στο σχολίο δεν έχει να κάνει με το 9.5 ή μήπως στερούντε φαντασιάς όλοι οι μαθητές.Όταν καλείσε να εκφραστείς με άλλο τρόπο από αύτον που σκέφτεσαι είναι λογικό και το 9.5 και το 3 και το 2.Το θέμα της διγλωσσίας ή ακόμα και τριγλωσσίας δεν αναφέρθηκε καθόλου πάντος.
Για να προλάβω μερικούς, όπου γλώσσα προαιρετικά και διάλεκτος.Δεν ξέρω ακριβώς αν υφίσταται γλωσσικά ο όρος διάλεκτος.
επώνυμος
- Ρόουζ, δεν πιστεύω ότι επίτηδες το κάνουν αλλά πιο πολύ από άγνοια και προ παντός βαριεστιμάρα και όρεξη για «καλοπέραση».
- Μουφλόν και Ανώνυμοι, δεν βλέπω το πρόβλημα καθόλου σαν αντιπαλότητα αλλά δυστυχώς, φαίνεται πως τόσο το πανεπιστήμιο όσο και οι δάσκαλοι έτσι το βλέπουν. Κρίμα.
- Εύα, η σύγκλητος έχει αυτονομία και κάνει αυτό που νομίζει καλύτερα. Γιατί αυτό πρέπει να πικάρει τους καθηγητές; Αν δεν προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ίσως προκληθεί μεγαλύτερη ζημιά. Η μήπως η αναστολή της είναι το ζητούμενο από τους καθηγητές (τους διοικούντες εννοώ) και τα υπόλοιπα είναι προφάσεις εν αμαρτία;
- Ασέρα, τρέμω στη σκέψη που διαφαίνεται από τα σχόλια σου ότι ίσως μόνοι μας δεν μπορούμε και θέλουμε άλλους να μας επιβάλλουν την πρόοδο. Δεν το πιστεύω αν και τα φαινόμενα έτσι δείχνουν.
- Επώνυμε, δεν είπα ότι ο μέσος όρος των κυπρίων έχει γλωσσικά προβλήματα, ξαναδιάβασε παρακαλώ.(ορθογραφικά ίσως!). Είναι πολλά τα προβλήματα, δι-τρι-γλωσσία,, εμπορευματικοποίηση των πάντων, νεοπλουτισμός, «νεοπτωχισμός», εφησυχασμός, και άλλα. Όμως η παιδεία και ειδικά η νεοελληνική, πάσχει.
Η οργάνωση που ήταν διατεθειμένη να τινάξει στον αέρα τις εισαγωγικές εξετάσεις για ένα "ήσσονος σημασίας θέμα" (όπως άκουσα σήμερα την κυρία Σεμελίδου να λέει) έχει το θράσος να κατηγορεί άλλους για έλλειψη ΗΘΟΥΣ.
Η οργάνωση που ΕΚΒΙΑΣΕ τα πολιτικά κόμματα και τα ανάγκασε να υπαναχωρήσουν από την αρχική τους απόφαση να ψηφίσουν νέους κανονισμούς καταγγέλλει άλλους για έλλειψη σεβασμού στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Αιδώς Αργείοι!
Απαντώ στον Ανώνυμο που απευθύνθηκε σε μένα.
Στο ιστολόγιό μου είμαι έντονα επικριτική με την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ.Ειδικά με τη μεθόδευση που έκανε πρόσφατα για να περάσει το 63.
Η συγκεκριμένη ενέργεια της Συγκλήτου πυροδότησε αυτή τη νέα κρίση και εμφάνιζε(χθες) μια ΟΕΛΜΕΚ που "υπερασπιζόταν το δημόσιο σχολείο".Λέω πως παρουσιαζόταν.
Από τα μέτρα λοιπόν που εξήγγειλε, το μόνο που "έκαιγε" ήταν η αποχώρηση των καθηγητών από τις επιτροπές των αναλυτικών.Έμπαινε φραγμός σε μια μεταρρύθμιση που συνεχώς δέχεται πολεμική.
Και είπα στο σχόλιό μου: ήταν απαράδεκτη αυτή η απόφαση του Παν/μίου, γιατί έδωσε αφορμή για τις συγκεκριμένες αντιδράσεις.
Όλα αυτά βέβαια από σήμερα ανήκουν στο παρελθόν, αφού είχαμε τις εξελίξεις από την παρέμβαση του Προέδρου της επιτροπής παιδείας.
Και την ανατροπή του χθεσινού εμφυλιοπολεμικού κλίματος.
"ήταν απαράδεκτη αυτή η απόφαση του Παν/μίου, γιατί έδωσε αφορμή για τις συγκεκριμένες αντιδράσεις."
Σσσσσσσ..... ησυχία. Μην μιλάει, μην κινηθεί κανείς. Μπας και αναστατώσουμε την ΟΕΛΜΕΚ....
Δεν έχω σκοπό να υπερασπιστώ την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ Ίλαντρε.
Ίσως δεν κατάλαβες τι εννοούσα.
Πολύ πιθανόν να μην κατάλαβα.
Επέκρινα τη λογική του "έδωσε αφορμή". Μου θυμίζει μια κουβέντα που άκουσα μια φορά από ένα νεαρό, μορφωμένο και κατά τ' άλλα λογικότατο νεαρό. Κάποιος περιέγραφε ένα επεισόδιο όπου κάποιος τύπος έσπασε τη γυναίκα/φιλενάδα του στο ξύλο σε σημείο που ήρθε αστυνομία. Η αντίδραση του νεαρού: "ε, κάτι πρέπει να του έκαμε."
ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΣΕ ΠΟΛΛΑ
ΤΙ ΣΥΝΤΑΞΗ,ΤΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ,ΤΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ,ΤΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ,ΤΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΛΠ ΚΛΠ.
ΣΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ!
Μια ζωή στη βάση μένουμε μη γελιέσαι. Δεν άκουσες που λένε:"το σχέδιο Αναν ως βάση των συνομιλιών"; Ευτυχώς έμεινε απροβίβαστο αλλά τώρα ψάχνουν να μας το μπάσουν με ξένα πιστοποιητικά καλή ώρα.
Καληνύχτα αέρκια μου
Post a Comment