Tuesday 28 April 2009

Ο Αρχιμήδης και το Κυπριακό Πρόβλημα


Οι συνομιλίες μεταξύ Χριστόφια και Ταλάτ είναι πολύ πιθανόν ότι θα καταλήξουν σε συμφωνία. Αν και όταν τούτο συμβεί, θα κληθεί παρασκηνιακά η Τουρκία, η Ελλάδα, η Αγγλία, η Αμερική και άλλοι να πουν αν αποδέχονται την συμφωνία και μετά το σχέδιο για λύση θα τεθεί ενώπιον των ψηφοφόρων των δύο κοινοτήτων για να απαντήσουν με ένα ναι ή ένα όχι αν επιθυμούν να ζήσουν σ’ αυτό τον τόπο υπό τις πρόνοιες του.


Και τότε θα αρχίσουν οι ένθεν και ένθεν μπηκτές για προδότες, ναινέκους, απορριπτικούς και πολλούς άλλους περισσότερο ευφάνταστους χαρακτηρισμούς.


Με κάθε σεβασμό προς όλους, εισηγούμαι: -


- Αφαιρέστε το σχοινί που ένα δεμένο στο λαιμό σας και το οποίο επισημοποιεί την κοπαδοποίηση σας στους στάβλους των πολιτικών κομμάτων.

- Αναλογιστείτε την θέση στην οποίαν εσείς και η οικογένεια σας βρίσκεστε τώρα και το τρόπον με τον οποίον τα πολιτικά γεγονότα των τελευταίων 50 χρόνων συνέβαλαν στα θετικά και στα αρνητικά αυτής σας της κατάστασης.

- Προχωρήστε στον ίδιο αναλογισμό με βάση την κατάσταση της κοινότητας σας και κατ’ επέκταση του συνόλου των κατοίκων αυτού του τόπου.

- Ρίξετε μια ματιά γύρω σας, δείτε τους διπλανούς σας, δείτε τους γειτονικούς λαούς, δείτε τον σημερινό κόσμο γενικότερα, αυτούς που κατά τα φαινόμενα περνούν καλά και αυτούς που υποφέρουν και σκεφθείτε πώς αυτός ο τόπος θα μπορούσε να καταταγεί στους τόπους που ευημερούν.

- Αποφασίστε ποια είναι αυτά που σας ενοχλούν πολύ και ποια λιγότερο. Με ποια θα μπορούσατε να συμβιβαστείτε και με ποια όχι.

- Οραματιστείτε το μέλλον το δικό σας και των παιδιών σας σ’ αυτόν τον τόπο.

- Και τότε, ψηφίστε.


Όταν πρόκειται να πάρουμε σημαντικές αποφάσεις στη ζωή μας, ψάχνουμε κάτι πάνω στο οποίο μπορούμε να στηριχθούμε και που θα μας βοηθήσει να αποφασίσουμε το καλύτερο για μας και τα παιδιά μας. Ας βρούμε λοιπόν αυτήν την θέση μόνοι μας, αφού δούμε και ακούσουμε όλους, κόμματα, πολιτικούς, επιστήμονες, τεχνοκράτες, κόλακες, ψεύτες, θρήσκους, άθεους, νέους, γέρους, λείψανα, νήπια, ψηλούς, κοντούς, ντόπιους, ξένους και άλλους.


«Δος μοι πα στω και ταν γαν κινήσω» (*), είπε ο μεγάλος Αρχιμήδης.


Τολμώ να εισηγηθώ ένα σημείο: Ειρήνη!


(*) Δώσε μου τόπο να σταθώ και θα κινήσω τη γη

2 comments:

dokisisofi said...

panaia mou eseis oi mesilikes kai i ennoia tis oikogeneias
" ta paidia sas"
\" i koigeneia sas"
ennen monon i kaloperasi tvn dikwn mas to kritirio re file
simfwnw mw to skeptiko genika tis orimis skepsis stin opoia mas partotrineis alla exw na pw oti esy taftizeis tin eirini me tin evimeria.
I eirini einai kori tis dikaiosinis omws eipe kapoios. Den lew oti thelw polemo, alla sta zitoumena na min einai MONO i eirini alla kai i dikaiosini.
( an kai ws ennoia katanta oso paei sxetiki)

kalo sou mesimeri

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous said...

Δόκη,
- Η λέξη οικογένεια αναφέρεται εδώ για να δηλώσει σύνολο αγαπημένων προσώπων πέραν του ενός.
- Η δικαιοσύνη δεν απουσιάζει απο την ένοια των γραφομένων αλλά το προτεινόμενο σημείο επι του οποίου προτείνεται να στηριχθούμε είναι η ειρήνη.
- Έννοιες όπως την δικαιοσύνη, την ειρήνη, κ.α. ερμηνεύονται κατα το δοκούν. Όμως εσύ, τουλάχιστο, γνωρίζεις την σημασία τους.